Thursday, October 28, 2010

Kembara Dendang Anak : Gadis Melayu musim ke 3 - Hari Satu dan Kedwa

Asslamualaikum wa rahmatullah hi wa barakatuh,

beberapa minggu berlalu sudah, sebaik sahaja Jlajah kami di bhumi kepulauan Negri Riau, kami pula disambut semula dengan persembahan yang juga turut dikatakan "penting" didalam taqwim tahunan bagi Negara. Hal pertama adalah persembahan kami dihadapan Menteri Besar Terengganu sendiri, didalam acara Konvensyen UMNO 2010 yang juga dihadiri oleh para orang penting yang juga kini dikenal sebagai "VIP".

Sememangnya kami selaku kalangan orang seni yang tidak menyebelahi mana-mana pihak, pendapat ataupun taarifan hamba yang ringkas menerangkan tugas utama sekumpulan orang seni adalah untuk menghimpunkan kita semua didalam satu temasya yang dimana ia berguna sebagai salah satu kaedah kecil penyelesaian masaalah kita sesama kita dengan memandang seni itu satu hal yang wajar diraikan bukanlah ia diusirkan namun dihimpunkan kembali, dalam ertikata lain mudah-mudahan dapat difahami oleh para pembaca atau pengikut setya kami dengan lebih jelas bahawa dengan kehadiran kami adalah untuk menyokong mana yang baik dan menasihati yang salah didalam cara kami yang tersendiri..wallahualam.

Selesai acara demikian dengan jayanya, selang beberapa hari kemudian kami berangkat ke sebuah dewan yang letaknya di sebuah pusat membeli belah yang baharu sahaja dibuka, Mesra Mall namanya.. Kerteh tempatnya yang memakan hampir 2 jam masa perjalanan dari Kuala Terengganu.
Disana, kami diberi tanggungjawab bagi menjayakan Majlis Makan Malam sempena 15 tahun ulangtahun Ethylene, sebuah syarikat yang tlah banyak berjasa kepada Petronas yaitu juga merupakan sumber "Khazanah" negara Malaysia.

Dan setelah itu kami berangkat pula ke Selangor, disini mulanya kisah kami kali ini,
bersempena acara kemuncak "Gadis Melayu" musim ke tiga. Bertempat di dewan auditorium Majlis Bandaraya Shah Alam.
Rabu harinya, sesudah tiba selamatnya pagi itu kami meneruskan jalan menuju ke tempat tersebut setelah mendapat taklimat ringkas daripada Penerbit rancangan "Gadis Melayu", kami ke atas pentas dimana hari Jumaat yang menjelang ini bakal kami dipersembahkan dikhayalak ramai baik di dalam dewan ataupun menerusi kaca panggung Televisyen yang mendapat siaran TV9.
Susunan padat yang sarat dengan pengisian persembahan yang rata-ratanya berteraskan keagamaan yang banyak menyentuh perihal kemanusiaan. Pelbagai babak yang sedikit sebanyak mengusik pemikiran orang ramai didalam melihat keadaan dunia masa kini.

Bagi meringkaskan perjalanan berikut adalah lampiran gambar-gambar yang dirakam sepanjang hari pertama dan kedua.

sila tekan disini:
HARI SATU


sila tekan disini:
HARI DWA



Orang ramai dijemput hadir sama ke dewan Auditorium MBSA, Shah Alam pada tanggal 29 Oktober 2010. Jumaat. Jam 2030.
atau
Saksikan kami terus Siaran langsung di TV9, Pada Jam 2030. Jumaat.
lihat disini.

ڤادوکا